citové výlevy emočnej rohožky

pondelok 9. januára 2023

Ja a súčasť môjho ja - depresia

    Ľudia, v mojom okolí vedia aká som. Vedia, že som excentrická a živá, no razom sa viem otočiť o 180 ° a hneď som pesimistická a zádumčivá. Z radostného smiechu sa vie razom stať melancholický výraz tváre a slzy, ktoré sa mi často nepodarili potlačiť sa derú na povrch, obkresľujúc mi každú drobnú vrásku, každú pehu mojej tváre. Viem sa v prítomnosti priateľov zabávať, no zároveň pociťujem osamelosť aj keď som v spoločnosti druhých. Viem sa rozprávať o veciach, pričom nedávam na javo svoje emócie, no vzápätí sa viem rozplakať pri obyčajnej reklame na prací prášok. Nie, nie je to o tom, aby som si takýmto spôsobom vynucovala pozornosť. Je to o tom, že v mojom živote, teda v mojej telesnej schránke chýba látka, zvaná aj ako hormón šťastia. Táto absencia respektíve jej nedostatok spôsobuje to, že mávam depresie. Sú dni, kedy dokážem vnímať svet ako krásne miesto a s pozitívne ladeným myslením sa na naň dívam ani čoby cez ružové okuliare. No potom prídu dni, ktoré sú tie náročnejšie, vyčerpávajúcejšie, kedy človek nechápe svoju potrebu existencie. Nie, nie je to nejaké prahnutie po tom byť zaujímavou. Ľudia sa na človeka trpiaceho depresiami pozerajú cez prsty. Bohužiaľ stále žijeme v stigmatizovanej spoločnosti, kde sa duševné choroby považujú za tabuizované. Nedokážu pochopiť, že to nie je o tom, byť zaujímavou takýmto spôsobom. Nechápu, že nie je jednoduché mať niečo takéto, čo do značnej miery ovplyvňuje bežné fungovanie človeka. Dokonca sa veľakrát stáva, že ho odsudzujú či obviňujú, že to je všetko jeho vina, že to je len snaha byť "trendy" v dnešnej dobe. No nie je to pravda. Je to náročné bojovať so svojím vnútrom a snažiť sa nemať život kontrolovaný depresiou. Človek, ktorý toto prežíva a ktorému niekto povie, že len preháňa, vo svojom vnútri pociťuje silnejšiu bolesť než iní ľudia. Pretože zľahčovanie duševnej choroby je rovnako nesprávne ako zľahčovanie fyzických ochorení. Nikdy neviete, kedy sa vám niečo podobné môže stať a vtedy si spomeňte, že by vám nebolo príjemné, keby vašu duševnú chorobu niekto zľahčoval a v podstate sa vám vysmieval……

Vaša emočná rohožka 💭💭💭

0 komentárov:

Zverejnenie komentára